EDGAR ANIMO (BE) Instrumental / Alternative
Edgar Animo

For  some  years  now,  Edgar  (animo)  proceeds  on  a  tortuous  path.  After three  albums  released  quite  confidentially  and  a  few  concerts  with  bands such  as  31Knots,  Mono,  Kommandant  Cobra,  Aucan,  Edgar  (animo)  is releasing  a  new  album  entitled  'Pandide'  on  the  newly  established  tiny label dear.deer.records. Four heads, eight hands, their manifold instruments, voices here and there. The new release entitled ‘Pandide’ includes five (math/art/post) rock songs, with  afrobeat  and  jazz  assaults.  Guitars  and  drums  are  balanced  with acidulous  keys,  warmish  double  bass,  windy  cornet and  vibrating balafon. In a few months only, between Andenelle and Brussels, this rich landscape was recorded by Pierre Constant (Sweek, La Tentation Nihiliste), Charray (Mambo). Pandide. Crawling under the mould, fierce and naive. They remain here for a moment, then jump into the clouds, soothed.  In the telescope, they seem to  be  in  love.  Their  height  might  however  become  a  threat:  reaching  the saturation  point,  they  rain.  On  the  floor,  they  are  confounded with  the mineral, they fill the cracks. Microscopically, they are porous then. 

Amnesia
amnesia est un groupe belge (régions Huy – Andenne) formé en 2004 et issu d'un projet acoustique Guitare/Batterie. Ce duo s’est très vite enrichi d’un clavier, puis d’une seconde guitare et commença à composer une musique instrumentale que certains qualifieront de « Post-Rock ». Après avoir tourné pendant neuf mois et sorti sa première démo (fin août 2005), amnesia décida de prendre un peu de temps afin de travailler sur un deuxième set, ainsi que pour accueillir un saxophoniste et un nouveau batteur. La musique d’amnesia se traduit par beaucoup d’émotions à travers des mélodies parfois douces, tantôt tristes, de couleurs incertaines et d’humeurs changeantesÂ… amnesia jongle, aujourd’hui, avec des influences Jazz qu’ils incluent à des sonorités post rock, joue sur les tensions et sur la complicité d’un violoncelle et d’un piano, joue sur l’harmonisation, exploite la finesse des nuances mêlées à des structures variées qui emmèneront l’auditeur vers quelque chose d’agréable et d’envoûtantÂ…