



Jock McDonald, the lead singer of the Bollock Brothers


Daniel Hélin est un chanteur francophone de Belgique.

Founded in 1994 by the Masson brothers, Pneumatic Head Compressor, one of the oldest metal-electronic-industrial-noisy band in Belgium is still there to bring the chaos on stage..
"Their Music is somewhere between Godflesh, Meshuggah, Neurosis, Strapping young lad, Ministry, Hint and Primus "
With destructured, heavy, tortured music and a confusion of original tones, strange noises, shouts and atypical singings, P.H.C. surprises by the originality and diversity of its repertoire.
As a matter of fact, PHC's intense compositions are the result of a long maturation process (the group finds it funny to call it a putrefaction process).
Let's we forget, the fraternal duo has been involved in Magasin 4 for a long time. As one of the last fortresses of alternative music in Brussels, it is fair to say they had a lot on their plate; one might even wonder when these DIY aficionados —who record, mix and create their artwork by themselves—have found the time to share the stage with bands such as Godflesh, Zu, Pound, OvO, Hint, La Muerte, Mr Marcaille, Zeni Geva, Punish Yourself, Le Singe Blanc and many more....

didier odieu : chanteur et compositeur belge à l'univers grinçant et sarcastique, croisement de jacques brel et johnny rotten, il appartient à une catégorie d'interprètes à l'univers singulier, en marge des conventions, développant au fil des albums un style unique et révolutionnaire, à l'image de ses orchestrations décalées, inclassables, ou de textes mariant tendresse, surréalisme et ultra-violence... une écriture à tiroir, qui peut être comparée au travail d'un jacques tati au cinéma. pour compléter le tableau, odieu est une véritable bête de scène, un performer instinctif, dont les prestations scéniques s'oublient difficilement... mais odieu, personnage complexe, a joué depuis plus de 20 ans à cache-cache avec le succès et la reconnaissance populaire, préférant le charme des petites salles, des radios libres et des petits labels à la pression du métier de star... pianiste virtuose, chanteur exceptionnel et véritable bête de scène, inclassable… didier odieu a connu depuis ses débuts en 81 une carrière chaotique, rythmée par les superlatifs et le cache-cache avec le succès: dés 84, il est à l' olympia, en compagnie de william sheller. l'année suivante, il est couronné grand prix et prix du public au défunt festival de Spa ; puis, en 1986, c'est la consécration: 2 soirs dans un théâtre 140 comble, triomphes aux francofolies, paléo de nyon, festival de québec, etc. pourtant, une réputation sulfureuse, doublée de textes âpres et sans concessions vont lui bloquer les portes des médias pendant de longues années. odieu n'en a cure, et continue son bonhomme de chemin, celui des écoliers, musardant en chemin… plus de 800 concerts, en belgique, suisse, canada, france, jusqu'en russie, en lituanie, slovénie, colombie ou encore au kazakhstan ; 3 albums (odieu live, bien loin d'ici, please217) et quelques singles accompagnent ces 8 années d'errances. en 1995, rangeant ses démons au placard, le « saigneur des planches » repart à paris, où il enregistre l'album t'es qui, toi ? , encensé par une critique unanime. c'est enfin l'heure de la consécration pour le petit feu follet belge, trop souvent comparé à brel, boby lapointe, higelin, vian. car didier odieu est unique. son écriture moderne, surprenante, lui vaut aujourd'hui de toucher aussi bien les fans de rap que le public traditionnel de la chanson française, établissant un lien unique entre 2 pôles culturels usuellement antagonistes. tour à tour fragile ou passionné, c'est avec un humour sans fard qu'il démonte les travers de notre société en déviance : individualisme forcené, matérialisme, racisme, paradis artificiels ou cyber-fuite, télé-abrutissement, fatalisme indifférent, odieu mord à pleines dents dans la pomme blette et en extrait le poison dans un grand éclat de rire salvateur. timide, peu avide de reconnaissance, odieu est avare de productions discographiques, et l'annonce de sortie d'un nouvel opus du maître de musique belge est toujours un évènement. d’autant que celui-ci, bichonné depuis 5 ans dans sa cave avec l’aide d’invités prestigieux, tels d.j.dee-nasty, le pape absolu de la hip hop made in france, jean-marie aerts, guitariste exceptionnel, fondateur de tc matic, compositeur attitré de arno et producteur de l’année, dna, d.j. emblématique de urban dance squad, ou joseph racaille, le fabuleux arrangeur d’alain bashung, marque un virage très net dans l’évolution artistique de didier: loin, très loin des outrances punkoïdes des débuts, c’est ici la douceur qui prévaut, dans cet album amours noires tout entier dédié au désarroi amoureux. didier odieu tourne le dos à la violence incontrôlée pour nous délivrer 13 petites perles qui réinventent l'écriture, et posent les jalons de la chanson de ce troisième millénaire: cocktail de mélodies superbes, de textes exceptionnels et d'un son totalement neuf, inclassable, au confluent de l'électroacoustique, du 2-Step et des musiques tribales.


Precursors and inventors. Hated, despised and sometimes, adulated. “Conjuring extreme, horrifying images of death, addiction, the road and urban violence glued to putrid rock ‘n’ roll and manic-depressive bluesrock, La Muerte released a string of cult-albums and EP’s throughout the 80s and early 90s, which heavily resonated with those abandoned by love or devoid of hope. Even the devil’s rejects found refuge in La Muerte‘s growling, howling, stop / start frenzy, and feedback shivers of guitar burning through the dark cracks of life. ” March 2015, La Muerte did a highly praised come-back show at the Brussels’ Ancienne Belgique. Founding members Marc du Marais & Dee-J. were joined by Michel Kirby (Arkangel, Wolvennest, Length of Time, Deviate…), Christian Z. (Length of Time) and Tino de Martino (Channel Zero). During the summer, La Muerte confirmed their new live potential by attending the stage some major Belgian festivals (Dour, Sjock, Lokersefeesten…). This was followed by the release of the double live album “EViL”.
“...Phenomenal line-up is an epic moment in Belgian rock history, ... La Muerte: the return of the popes of the Belgian underground…” After a Belgian indoor tour by the end of 2015, La Muerte was already looking abroad again. In 2016, they were invited to Lausanne (CH), for the Impetus festival, sharing the bill with At The Drive-In and Laibach, and also for the prestigious Roadburn festival (NL) where they played right before Neurosis.
Choosing wisely their live shows, more festival appearances will follow that year, like the famous GRASPOP METAL MEETING, where they are headlining one of the marquees or DESERTFEST or Les Nuits du Botanique where Vive La Fête and Front 242 joined during the set, or headliner at the Brussel Summer Festival. In the meantime, they also released that year, some brand-new material on the “Murder Machine” EP. “…for its comeback La Muerte was ruthless, cruel and unexpected, generating a sensation for the listener somewhere between fear and fascination, that leaves you with the feeling of having shared a sonic journey accompanied by a slow and clever killer that anyway will have your guts...” The end of the 2016 was focused on another indoor Belgian tour while also taking their time to work on new material for the next full album and a collaboration with Front 242.
Early January 2017, for the first time ever, the two most iconic Belgian bands FRONT 242 and LA MUERTE joined together in the studio to record the worldwide hit HEADHUNTER. Mixed by ZEUSS (Rob Zombie) it was sold out immediately on Record Store Day.
In 2017, besides a couple of live appearances at Kliko Festival and Helldorado and as special guests at GÜTTERDAMMERUNG where Marc du Marais & Dee-J. joined the band of Iggy Pop, LA MUERTE took some time off to work on the pre-productions and the recordings of the new album. They also focused on other side projects like an open-heart surgery for the drummer, Wolvennest, Arkangel, Channel Zero, L’Amiral and DOUBLEPLUSUNGOOD, the movie of Marc du Marais in première in Paris, Brussels and several film festivals worldwide, including Japan and Mexico.
LA MUERTE will bring out a full new album by autumn 2018 with a brand new live show and will be back on the road in 2019.
This will be their first official Brussels show since Brussels Summer Festival 2016.

One day you feel as a god, the next you’re just a goddamned dog … Life’s old story …
Why ? because we are humans, with a large range of emotions. This is sometimes killing us little by little and that’s how we learn to grow … Music is there to soften all this, like a healer.
People like labels, Goddog doesn’t. If you’ve got a soul, is there a need to put a name on what you feel. Just let yourself surrender to what is essential for you.
This is Goddog’s purpose, give you some kind of therapy when you’ve got the blues, exorcise the pain, talk about things we all have lived and, by knowing this, feel less alone and catch the energy to go on. You could expect this music to be sad, filled with tears and romantic stuffs … Beware of the Dog’s bite ! He’s got metal jaws, heavy ones ! He’s searching for his roots on an endless rocky road , licking his hurts under a dark shadowed moon and proudly trying to take away from the ground to reach better skies … and maybe, one day , kiss the sun again.
That’s what might talk to your own soul by listening to the Goddog’s complain. The rhythmic base is bare, without useless frills, anchoring solid heavy feet. The guitar solos make you escape from here below and the voice is not howling but digging its way to the edge where you have hidden your own wounds.
We all are … just … dogs !

Les Slugs, trio patapunk wallon en quarantaine, ont sorti en 2019 leur
nouvel album intitulé "Je ne suis pas ton ami".
En disque compact ou vinyle, onze titres inédits rêvent d'un monde
dans lequel les voitures, les faux amis, les désherbants, les
emmerdeurs, le nucléaire, les privatisations, les tournées minérales,
les super hyper et monstro marchés, la déforestation, la malbouffe et
l’égocentrisme ne seront plus que de mauvais souvenirs.
"Je ne suis pas ton ami" a été pondus par Les Slugs en terrasse, en
mission d'observation de leurs contemporains, camouflés derrière des
bières spéciales.
Cette peinture rupestre de notre monde moribond, réalisée avec amour,
est à écouter sans modération, très fort, entre amis, et mieux que
tout, à découvrir en concert, avec tous les classiques du groupe,
tirés des albums précédents.

IT WAS WAY BACK IN 1998, WHILE WORKIN' AT THE LIL' FAM'LY DISTILLERY CAREFULLY HIDDEN AWAY IN THE BAYOUS OF THE SOUTHWEST, THAT THE CUVELIER FAMILY REALISED, LISTENIN' TO THE TINY HOUSE RADIO AT SUPPER TIME, THAT THE SONGS AIRED SOUNDED STRANGELY LIKE THE ONES THEY HAD BEEN PLAYIN' 'N' SINGIN' FOR AGES EVERY SATURDAY NITE AT THE WEEKLY FAIS DO-DO 'N' EVERY SUNDAY MORNIN'AT CHURCH. ENRAGED, THREE OF 'EM COUSINS GRABBED THEIR BANJO, MANDOLIN, DOUBLE BASS, GUITAR 'N' SQUEEZE BOX, LEFT THEIR JOB AT THE STILL AND HIT THE ROAD, AIMIN' TO SHOW THE WHOLE WORLD THE REAL ORIGINALS OF THE LAST FIFTY YEARS' BIGGEST HITS, SUCH AS "STAIRWAY TO HEAVEN", "ENTER SANDMAN", "STAYING ALIVE", "ANARCHY IN THE U.K.", ... WITH A BIBLE 'N' A COUPLE OF BOTTLES OF UNCLE CHANEY'S HOMEMADE LIQUOR IN THEIR SUITCASE, HERE THEY GO, BOUND TO GET EVEN WITH THE SHOW BUSINESS. THE TASK IS HARD, AND THE WORLD HAS CONSIDERABLY CHANGED, BUT THE THREE FELLAS ARE DETERMINED 'N' PLAY THEIR MUSIC EVERYWHERE THEIR WHEELS 'LL TAKE 'EM. BY THE WAY, IF YOU HAPPEN TO SEE 'EM, PLEASE REMIND 'EM TO BRING BACK THE DELIVERY TRUCK...


Tout a commencé en 2001 avec la parution d'un premier EP (baïki).
Ensuite un album complet en 2002 (To sÄ… baïki).
Et un second album en 2003 (Do It Yourself) et sa version pour la France, sortie en 2004.
Une grosse cinquantaine de concerts en Belgique et en France entre 2001 et 2005.
Et puis un petit break... de presque 10 ans.
Baiki est tiré du mot polonais “bajki” qui veut dire “des contes, des histoires”.
Et c'est ce que je continue à raconter sur GLOBALIENATION.
Rien n'est vrai. Quoique...