

Since the dawn of the first galaxies the voice of MORKOBOT resounded solemn over the saturated atmospheres of the planets in evolution. Dominator of the magnetic strengths and ancestral regulator of the conscience flows, Morkobot has returned to the Earth through his three messengers LIN,LAN,LEN brutally subdued to his will. On our planet MORKOBOT manifests himself through sonic experimentations that humans call music. Morkobot pervades the darkened minds of LIN,LAN,LEN conducting their notes in sadistic consequential deliriums. come to feed you with the supreme verb!


PAPIER TIGRE est un trio formé à Nantes en 2006.
Singulière et angulaire dans son esthétique, la musique minimaliste du groupe n’en reste pas moins très percussive et accrocheuse. Influencé par l’éthos des Minutemen et Fugazi, les expérimentations de This Heat ou Sonic Youth, et l’efficacité de Jesus Lizard ou Nirvana, le groupe s’est forgé une réputation scénique à coup de tournées marathons un peu partout dans le monde (Europe, USA, Amérique Latine, Asie) et d’invitations prestigieuses (ATP Festival). Un son singulier qui se mue à travers 4 albums (notamment ‘The Beginning and End of Now’ dernier album enregistré de Iain Burgess fondateur du mythique studio Black Box ou ‘Recreation’ enregistré chez Albini à Electrical Audio avec John Congleton), et plus de 700 concerts, sans oublier les multiples projets parallèles (La Colonie de Vacances, Spelterini, Claptrap…) qui donnent encore plus de grain à moudre au trio hyperactif.
C’est en groupe défricheur de la vague post-punk/rock française actuelle que PAPIER TIGRE revient 6 ans après leur dernier concert, à l’occasion des 20 ans de leur partenaire historique Murailles Music.
FORMATION
Éric Pasquereau : guitare, voix
Arthur de La Grandière : guitare
Pierre-Antoine Parois : batterie

From stoner to desert, to post-rock sludge, Pektop’s debut covers a wide gamut of genres.
Although predominantly instrumental – apart from the eerie cries of ‘Sadie’ – there is never a time when you miss the lack of vocals; such is the tightness of the Belgian’s musicianship.
Inspired by the quickening bass riff of Pulp Fiction, the opening title-track is awash with fuzzy bursts of white noise, before driving guitar grooves are lead through eerie atmospherics, in the darker caverns of ‘Drowning’. ‘Dusk’, meanwhile, continues to offset the wider swaths of darkness, thanks to slowly, tolling riffs and heavy drones. On the other hand, ‘Flame of Rhys’, which follows, adds a much-needed tempo change, to the albums only brief lull.
Hoping to avoid being “boxed into one genre”, the Leuven trio’s talent for merging big crescendos with ever-changing dynamics, is an impressive feat.