The Elektrocution
Quand Jésus, il y a 2000 ans, a lancé la mode du revival en rescucitant Lazare, il aurait peut-être mieux fait de se péter une jambe. Malgré tout, cinq branleurs ont décidé en 2000 de faire un groupe de rock. Tout simplement. Oh, pas vraiment néo-machin ou post-chose, juste du rock, comme ils auraient voulu en entendre plus. <br><br> A l'époque, c'était perçu comme un passe-temps au mieux gentiment désuet, au pire un peu con. Mais l'idée a fait du chemin, et pendant que l'industrie de l'entertainment déterre façon "The Land of the Dead" des légions de trucs pourtant destinés à moisir jusqu'au jugement dernier, The Elektrocution fait le sien aussi. Impose son idée de la musique. Défonce les portes fermées. Passe par les fenêtres, comme un Rémi Julienne en mal d'amour. Crache sur le tapis persan en lycra 100% équitable qui orne crânement le pharaonique portail des marchands de merde sonore où les VRP de la musique forniquent à la machette avec les ambitions trahies des jeunes imbéciles heureux promus Kapos de la culture sous cellophane barbelé. Molardent aussi dans la soupe et ont le culot de demander le sel, SVP. Accouchent d'un mini Ep en 2003 qui leur ouvre les portes des festivals français, et tournent sans relâche dans un camion branlant et dans un pays qui finalement s'en branle de moins en moins... avec la sortie fin 2005 d'Open Heart Surgery, premier album en forme d'ultimatum à "ce qu'il faut faire". <br><br> Du rock'n roll pareil en plein revival disco 80's? Cons ou quoi? Peut-être simplement sincères. Trop hard pour être garage, trop crade pour être mainstream, cet album pue l'urgence et la gnôle discount des supérettes rouennaises qui n'ont pas encore eu la décence de cramer. <br><br>Humez donc, peuples de France et d'ailleurs, l'honnêteté, c'est comme ça que ça sent. La basket moite, le couteau entre les dents, incisifs et suants en live comme dans la vie, The Elektrocution ne ressortiront du ring que vainqueurs ou les pieds devant. Ces mêmes pieds qui vous auront botté le train avant. <br><br>
Driving Dead Girl

In 2004 and after only a few showcases, Driving Dead Girl is short-listed and takes part in the International Dour Festival, but this was only the first step! Following their forerunners’ example, the quartet played several first-parts such as The Rakes, Queen Adreena, Radio4, Tokyo Sex Destruction, Black Angels and many others. Meanwhile, they also recorded a first album: "50,000 Dead Girls Can't be Wrong". Comprising a short selection of only 7 titles, it is recorded under live conditions and mixed in two months fulfilling the then low-end and garage-rock attitude that animated the group.
At this time, Driving Dead Girl also had an exclusive recording contract with “BANG!” which gave them the opportunity to perform all around Belgium and from time to time in France. Unfortunately the then tense atmosphere soon disrupted the shaky organization and both J-F Hermand and André Diaz left the group.

Four years later, after several changes in the band line-up and a neared dead-end, the group finally stabilized. Newcomers Vincenzo Capizzi (drummer) and Dan Diaz (bass player) smashed in, bringing by this very fact a new balance and a new vision to the project. The news spread like a thunderbolt and proposals for concerts and records broke surface again. The band was back on line and the nouveau quartet premièred Black Rebel Motorcycle Club, The Black Angels and Lords Of Altamont . This definitely cemented their brand new stage reputation.

More recently, in January 2010, Driving Dead Girl started the realization of their second album: « Don’t Give a Damn about bad Reputation”. In only 10 titles, the quartet enjoyed renewed success and confirmed their propensity to play and perform with a brutal energy coping with an original rock musical style wherein cinematographic and literary influences, stamped with broken-hearted sadness and despair, sometimes gave in to alcohol abuse, psyched madness and mal-être.

THE NEGRO CONSPIRACY (BE) Black Metal / Rock And Roll
The Negro Conspiracy
Born about a year ago out of the ashes of the new school hardcore band UNUSUAL, THE NEGRO CONSPIRACY draws its influences from hardcore rock'n'roll on the one hand and Afro-American music (Blues, Funk, Soul, Hip-Hop, Jazz) on the other... Their style is a very energetic, loud and rhythmical one - they call it black'n'roll... <br><br> Thanks to the keen support of KEN GILES (sound engineer: Sister of Mercy/CEO: Drawmer distribution Ltd, Soundfield Ltd, KGM Ltd) The Negro Conspiracy recorded their first EP "Black'n'roll" in march 2006 at RADAR STUDIO (Castleford, West Yorkshire, England) with recording engineer RICHARD LACY [EDEN'S BRIDGE] and post-production engineer Richard Kimmings. <br><br> "Ward off the spell" has been recorded live at the EP's release party@LE RECYCL'ART (Brussels) by Mathias Widtskiöld and mixed by John Van Steenlandt. <br><br> These lads are going to go places! - Alain Duchesne (Buttercuts Records Ltd) <br><br>